Friday, May 31, 2019

How to reach out over a cup of tea ? ( Taiwan Oolong Tasting in DC on 5.31.2019)


Josephine and I are invited by Taiwanese Hakka Culture Foundation of America (THCFA) to give a talk at DC Taiwanese Culture Center.  We are sharing the update of Taiwan tea industry, and also to have fun on 3 Taiwan Oolongs tasting: Alishan Jade (the Milk Oolong), ShanLinSi Gold (Amber Tsui Yu), and Sun Moon Lake Ruby (Formosa Bonita: Ruby 18).

We have many interesting stories to cheer up our audience as well as the fine teas.  Our message is simple:  To reach out with Taiwan tea and story, and to make more friends for Taiwan !


Over a cup of Oolong tea... 
How we can help promote Taiwan over a cup of tea...

「知性. 品味. 喜悅. 台灣烏龍」
“慶祝台灣烏龍茶銷美150 週年, 精彩好茶結好緣” --


今年是台灣関係法40 週年,巧妙的是在1869 年,台北的大稻埕 精製好 12萬7千9佰公斤的Formosa Oolong,從民生西路 上淡水河,正式由 淡水港 飄洋過海 直達 紐約曼哈頓(時稱New Amsterdam). 2019 足足150 年。台灣茶產業歷經了漫長的殖民經濟,改朝換代,每每是整個產業被連根拔起。但是,台灣農民跟這塊土地,一直藴育屬於台灣特有的,世界上最多元的茶文化及經歷許多食安風暴挑戰,衍發出台灣茶產業新思維:「科技、環保、食安」,嶄新的台灣茶文化。

台灣茶葉大使許正龍(Thomas) 及 TOST 計劃執行長潘掬慧(Josephine) 此次專程到DC, 參與雙橡園的活動,並應 “全美台灣客家文化基金會” 於5/31 Friday 3-5pm, 在 DC僑教中心,特別為DC 的鄉親及好朋友,介紹目前台灣的茶產業發展情況,也介紹新一代茶人,如何把科技知識引進老行業。

*台灣烏龍茶七美人,是那些世界公認的 最精彩的烏龍好茶?
*台灣的 亮點茶莊園 如何仿效法國酒莊園 及採納加卅Napa Wine 的策略  建立台灣五星級ISO 茶莊園。
*台灣手搖茶公司 如何仿效 麥當勞大學 的全套教育 成立 波霸學院 及連鎖加盟展店?
*台灣業者 台灣農林公司 如何因應美國政府的 FSMA 法規 及美國市場對 Health and Wealth 的趨勢,全力以赴,執行世界一流的 老埤茶場 計劃?
*台灣烏龍茶硏習計劃(TOST)從2008 年起,如何連續12年,協助播種台灣茶葉草根大使,襄助台灣茶葉推廣?
*更重要的是 台美人 如何 可以 藉一杯台灣茶的分享,為台灣 作很好的國民外交?

精彩的分享,搭配現場有三種烏龍茶(Jade/ Gold/ Ruby 台語:綠金紅) 的品賞。
大家一起,共同度過 一個「非常知性品味喜悅」的星期五下午。非常感謝 大華府客家同鄉會鄉親以及許多社團朋友 熱情參與。


誠心感激 僑教中心 陳世池 主任, 農委會 駐DC 農業參事 林麗芳博士,教育部 駐DC 教育參事 遲耀宗組長,TECRO 經濟組 秘書 亓隆祥 好朋友 在寶貴時間,全程鼓勵。

No comments: